söndag 2 februari 2014

Tillbaka efter Kommundagarna

Igår avslutades Centerpartiets kommundagar i Malmö där inflytelserika centerpartister samlats för att diskutera vår politik och det nu inledda supervalåret. 
       Det var två dagar av intressanta seminarier och inspirerande tal, och höjdpunkten var fredagens fest där man hade chansen att mingla runt bland både kända och okända människor och alltifrån CUF:are till ministrar. Dock får jag väl vara ärlig med att säga att för mig personligen inträffande höjdpunkten redan timmarna innan kommundagarna startat, d.v.s. när jag fick göra radiodebut tidigt på morgonen innan avresa mot Malmö.
       På torsdagen bara en dag innan sändning skulle ske, blev det bestämt att jag skulle vara med i P1 Morgon och kommentera de kommande kommundagarna och delta i en rikssänd live-intervju. Det är såklart lite nervöst att göra när man tidigare aldrig varit med i vare sig tv eller radio innan och inte blivit det minsta medietränad. Tillsammans med vår nya medlem i kretsen, Birgitta, så blev det i alla fall en kort intervju på partiexpeditionen tidigt på morgonen.
       Jag får säga att jag är nöjd mer vår insats, att på ett avslappnat och lättförståeligt sätt prata om centerpolitik och dagens läge i opinionen. Tiden gick dock väldigt fort och allt bra jag förberett att säga hanns inte med tyvärr... Men jag fick beröm för min insats på kommundagarna sedan, och det var såklart roligt att bli citerad på Sveriges Radios hemsida tillsammans med Annie och Michael Arthursson. I intervjun lyfte jag dels Växjö som exempel på hur allianspolitik skapat jobb, och dels mitt lugn över opinionssiffrorna. De var rekordlåga i fredags, men Centerpartiet har visat för att vi är bra på valspurt, och det hänger ihop med att vi är ett parti som är stort ute i kommunerna nära väljarna, vilket gör att vi kan finnas nära väljarna och svara på deras frågor innan de bestämt sig vad de ska rösta på.
Slutligen måste jag hylla LRF för deras slogan som de de delade ut på mässan i form av knappar: "Sverige är större än storstan!"
Helt rätt, det är decentraliserad politik formulerad på bästa sätt!

Länk till radiointervjun: http://t.sr.se/MHOLKF
Länk till radions hemsida där jag citerades ihop med Annie och Michael Arthursson: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5771857

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar