tisdag 10 december 2013

Centerpartiets nr. 5 i Växjö

Under perioden 2001-06 spelade en av världshistoriens bästa fotbollsspelare i Real Madrid, Zinedine Zidane. Han gjorde stor skillnad för laget och nådde stor framgång. Under den perioden hade han nummer 5 på sin tröja.
       Igår fick jag se nomineringskommitténs förslag till kommunlistan för Centerpartiet i Växjö, där jag blev nominerad att stå på plats fem, och detta var en nyhet som verkligen fick en att reagera.
Jag minns mig sommaren i år för inte ens ett halvår sedan. Då hade jag inga stora tankar alls om min framtid inom politiken de närmsta kommande åren, jag hade inte ambitioner att nå någon specifik plats eller sträva mot något specifikt mål. Jag bara trivdes i att vara ung i politiken med framtiden framför mig. Men den framtiden jag föreställde mig då, kom visst lite snabbare än jag trodde!
Jag fick först frågan om jag ville leda en grupp som skulle ta fram Växjöalliansens valprogram för området uppleva & göra i Växjö kommun. Jag tackade ja och i skrivande stund har vi kommit långt och ska snart redovisa resultatet i januari då jag ska redovisa det för kommunstyrelsen. Jag fick genom det uppdraget förmånen att följa med alla fullmäktigeledarmöten från Alliansen till en utflykt i Asa och lära känna flera höjdare, bl.a. fick jag Bo Frank som bordsgranne. En mycket trevlig person att tala med över middan.
       I oktober fick jag förfrågan om att bli ny kretsordförande när Jenny flyttade, och tackade sedan ja till detta fantastiska uppdrag, som också ställer en hel del krav när vi inväntar ett supervalår. Och nu igår
kom alltså förslaget att jag skulle stå på plats fem på listan till kommunvalet, vilket betyder att om valet går som det ska, kommer man sitta med i Utvandrarnas hus en gång i månaden
 i kommunfullmäktige. Fantastiskt! Så nog har det hänt mycket denna höst, och det har gått fort. Sällan blir det som man tänkt sig, ibland till det bättre.
       Vi få se hur detta går, men idolen Zidane hade stor framgång med numer 5, och jag hoppas att
det även kommer vara mitt turnummer till valet 2014.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar