torsdag 2 januari 2014

Nu är avsparken för supervalåret!

Efter ett antal veckor och ledighet över jul och nyår har jag återigen funnit vägen till tangenterna. Det nya år som firades in i tisdags var inte heller vilket år som helst, utan nyårsnatten var startskottet till supervalåret 2014 som vi väntat otåligt på. Jag känner mig mycket otålig inför allt arbete som väntar, att få stå i valstuga, knacka dörr och delta i diskussioner på olika forum.
       För ja, den stundande valrörelsen är inte vilken som helst, utan det är min första. I tre år har jag sysslat aktivt med politik, och nu äntligen kommer stunden då man verkligen får arbeta med den i ett aktivt lag. Det hela kan jämföras med när jag  började spela fotboll i Hjortsberga IF för många år sedan. Hur träningarna var roliga, men att det var något speciellt första gången man fick spela match efter en tids träning och förberedelser. För då var på PÅ RIKTIGT.
       Ja, politik kan ofta jämföras med fotboll, eller vilken lagsport som helst egentligen. Det handla om samarbete, träning, förberedelser, taktiksnack och prestation. Det handlar om att vinna och förlora, och att spela Fair play, fastän man inte alltid har en varm relation till sin motspelare.
       Vi är nu i full färd med att ta fram och vässa den politik som vi ska driva i valrörelsen. Det som är vår taktik. Vi är i full färd att fastställa listor till valet och tillsätta poster. Det som är vår laguppställning.
Detta ska ligga till grund för ett spel, en match, som varar hela sommaren och avslutas den 14 september. Under den matchen ska vi få åskådarna att uppskatta det vi gör så de blir våra fans på valdagen. Vårt spel ska leda till att vi gör mål på laget med rödgröna tröjor, och tillrättavisa det där laget som alltid springer offside. Laget som varit med sedan vi spelade match senast, året 2010.

Ja, jag längtar. Jag har redan värmt upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar